|
Om hun spiste nok? Hun tænkte lidt, mens hun snorede en gang. Jo, det gjorde hun da. Altså lige i dag havde hun ikke fået noget, men i går havde hun da fået et glimrende måltid ud af en lille samling frugttræer. Men alligevel følte hun sig ikke så sulten lige nu. Måske var det noget med hendes evne, der gjorde, at hun ikke vejede så meget eller krævede så meget næring. Det havde hun aldrig tænkt over. Hun virrede lidt på hovedet for at holde op med at tænke og vendte sin opmærksomhed mod Alexander for at svare lige tidsnok til at se ham række tunge. Hun smilede og rakte igen. "Skal du gøre grin med min vægt?" spørger hun drillende. "Men jo jeg får nok ... tror jeg i hvert fald. Jeg har det ikke skidt, hvis det er det du mener.... Men jeg ville nu heller ikke sige nej til et æble eller noget lignende." Jo, lidt sulten var hun vel. Om ikke andet kunne det heller ikke være helt sundt, evne eller ej, ikke at spise noget som helst hele dagen.
"Hvorfor jeg gik?" Hun holdt en pause. Nu var gik jo ikke lige ordet, men det var ikke hendes lidt ukorrekte formulering, der fik hende til at holde inde. Så smiler hun venligt. Hendes fornemmelse af utilpashed taget i betragtning var det et helt kunststykke, at smilet var naturligt at se på. "Jeg havde bare lyst til at lave noget andet. Men du må ikke tage det personligt." Hun håbede det var godt nok. Faktisk var hun lidt i tvivl om, hvorfor hun var taget afsted, for hun havde jo også en form for fobi for at komme for tæt på mænd. Hvis det var det, ville det jo være på grund af Alexander, at hun var taget afsted. Men det andet virkede også meget rimeligt. Ellers skulle hun have siddet der hele natten, for hun havde ingen aftaler at holde og dermed ingen egentlig undskyldning for at gå. Altså måtte hendes spontanitet tage skylden.