All times are UTC + 1 hour

Post new topic Reply to topic  [ 15 posts ] 
Author Message
 Post subject: Inkvisition?
PostPosted: Fri Feb 05, 2010 3:48 pm 

Rank: Guld Medlem
Nu hvor mørkets lord er ved magten, er det vel ikke usandsynligt at tænke at han bruger nogle påtrængende teknikker til at finde ud af hvad han vil, så som tortur. Dette var meget normalt i middelalderen, og også en meget effektiv måde at få information på, om den mistænkte kendte noget relevant eller ej.
Jeg har kørt et sub-plot med Spike, der, da han er en mørkets ridder har mulighed for at torturrere fanger, gør han det (Naturligvis npc'er), nogen gange for sjovs skyld, andre for at få viden ud af dem.

Jeg tænkte at det bare kunne være sjovt hvis der blev oprettet en inkvisition, med inkvisitatorer og deres 'håndlangere'/lærlinge eller hvad man vil kalde dem. Det ville give en mulighed for et erhverv for spillere, og inkvisitionen ville kunne skydes ind som et emne under mørkets borg, hvis der ikke der er plads til flere forummer (hvis det da er sådan det hænger sammen). Det vil desmer give lettere mulighed for introducerende dele af plots, og være endnu et provokerende element for håndlangere af lyset.

Hvis det bliver oprettet, siger jeg - i Spikes navn - helle for at lede inkvisitionen :D

by walking the roads men have yet to tread,
while their laughter echoes in my ear."
Læs resten af digtet her

Fri Sep 08, 2006 7:15 pm
 Profile  

Post subject: Re: Inkvisition?
PostPosted: Fri Feb 05, 2010 9:51 pm 

Rank: The Chosen
NOBODY EXPECTS THE SPANISH INQUISITION!!!

Omg jeg synes idéen er GENIAL!!!

Thu May 10, 2007 8:01 pm
 Profile  

PostPosted: Sat Feb 06, 2010 5:55 am 

Hvad regner du med :D Jeg finder da kun på geniale idéer! *host*
Måske skal emnet stå åbent lidt længere før folk har set det og dannet sig en mening, så vi kan få alles synspunkter med på sagen :3. Hvis der ikke er nogen andre synspunkter på sagen, skulle det være ret lige til :)

Læs resten af digtet her

Profile  

PostPosted: Sat Feb 06, 2010 5:03 pm 

Rank: Jade Medlem
Det er faktisk en vældig god idé.
Og efter lidt overvejelse lyder det ganske simpelt og lige til. Så jeg vil gerne støtte op omkring det :3

Image
Profil :: Venstre øje grønt, højre øje lilla. :: Full-size pic

Sun Dec 17, 2006 9:07 pm
 Profile  

PostPosted: Sun Feb 07, 2010 12:41 am 

Rank: Bringer of Justice
Location: KL.. Samson er 2 år, 321 dage (en ekstra dag pga skudår) gammel på KL nu.. ((den 18/07-10))
Jeg synes som det lyder som en super idé! Så må vi håbe på, at der vil være interesse for det blandt brugerne. Og du må da også godt for min skyld få æren for den opgave, hvor lang tid krigen så end vil stå på :3

Image

Leder af Rutilus Taurus banden (RT)!
rygtattoos (: | Avatar lavet af Alwyn - tusind tak!

Thu Aug 30, 2007 11:07 pm
 Profile  

PostPosted: Sun Feb 07, 2010 11:00 am 

Synes også idéen er glimrende *gnæk gnæk gnide hænder på en væmmelig måde*
Hvordan havde i tænkt jer den skulle virke sådan helt præcist?

Kunne man ikke lave en konkurrence med design til uniform?

Mig og andre kl'eres rpg: http://www.kerigan.freeforums.org

Fri Sep 01, 2006 6:53 pm
 Profile  

PostPosted: Sun Feb 07, 2010 1:08 pm 

Venus - Ja, jeg havde tænkt mig at foreslå idéen med en konkurrence selv, men nu hvor den er blevet foreslået, og det ikke ser ud til at der er nogen der har noget imod hele princippet med en inkvisition, kunne man jo starte en konkurrence :)

Jeg havde tænkt mig at der blev oprettet et overordnet emne, (hvis, som sagt tidligere, det er muligt). Selve inkvisitionens hovedsæde skulle ligge i mørkets borg, men højst sandsynligt skulle der være fraktioner flere steder i landet, hvert med deres egen lille base hvor de kunne afhøre mistænkte osv. Jeg har også tænkt på et rangsystem: Ved hovedet af det hele er der en Lektor, under ham står der repræsentanter og ledere for de enkelte områder (Superius Topalis, Superius [hvad end byen egentligt hedder] osv.) Under dem står der så de enkelte inkvisitorer. Alle højerestående (Inkvisitorer og opefter) har ret til at vælge sig x antal praktikaler (practicals, men i må meget gerne sige det hvis i har et bedre navn ._. practicals lyder kun godt på engelsk), der fungerer som en form for håndlangere, der gør alt det beskidte arbejde. Disse praktikaler fungerer også som assistenter og medhjælpere under torturen, og når de er blevet gode nok, kan de selv blive avanceret til inkvisitorer.

Jeg har hørt at ML ikke bliver ved magten meget længere, så spørgsmålet er jo bare af hvilken natur bliver hans efterfølger? Ville det være en 'god' person, en paranoid 'god' person, en 'god' person, der let kunne overtales eller endnu en skurk? I alle andre tilfælde end det første vil inkvisitionen have en chance for at leve, selv i et nyt samfund. Der er altid nogen der plotter på at få magten, og det er jo netop hovedpointen bag en inkvisition = at finde forrædere før de slår til.
Det interessante ville jo være hvis hvem end der kommer til magten, er bange for at det samme som der overkom ML ville ske for ham, og derfor holder inkvisitionen kørende.

Læs resten af digtet her

Profile  

PostPosted: Sun Feb 07, 2010 5:17 pm 

Åh guuuud lad en paranoid god person komme til magten!! D: En person der går til ekstremer for at gøre landet lykkeligt og ender med at gøre det modsatte! Det ville være fantastisk!

.. host, undskyld. Nu skal jeg nok falde ned. Idéen lyder rigtig god indtil videre, men muligvis skal I passe på at det ikke bliver /for/ indviklet - alt det med stationer og rangsystemer lyder fint, men det virker som noget der nemt kan tage overhånd. Bare I er opmærksomme på det :3

Image
Profil :: Venstre øje grønt, højre øje lilla. :: Full-size pic

Sun Dec 17, 2006 9:07 pm
 Profile  

PostPosted: Sun Feb 07, 2010 5:42 pm 

Der bliver sandsynligvis heller ikke så mange medlemmer af inkvisitionen, så at holde styr på 'the chain of command' skulle være en smal sag. Hvis vi kunne få en udtalelse omkring den forbandede magt-overtager, kunne det være rart, for så vidste man hvad der inkvisitionens fremtid ville være.

Desuden fik jeg en god plot idé, der skulle fungere som inkvisitionen intro-plot:
Mørkets Lord bliver paranoid/eller får på fornemmelsen at der er nogen der plotter imod ham, hvilket der jo er. Han oprettet inkvisitionen og udnævner Spike, der jo i skrivende stund er en mørkets kriger og står for at vride information ud af fanger, til at finde ud af hvad der sker, koste hvad det vil. Spike udnævner sig nogle inkvisitorer, og kommer på sporet af hvad der skal til at ske. Da han endelig regner ud hvem, der plotter mod ham, skynder Spike & company sig til ML og kommer lige i tide til at se hans fald, hvorefter han sværger troskab på inkvisitionens vegne til den nye hersker.

Læs resten af digtet her

Profile  

PostPosted: Sun Feb 07, 2010 6:25 pm 

Rank: Kobber Medlem
..... nu har jeg læst igennem... og jeg føler mig totalt dum og åndssvag når jeg stadig ikke fatter hvad ordet inkvisition betyder =_= * vifte med phail-flag * Så nogen der kan forklare ordets betydning på en rigtig dejlig børnehavepædagogisk måde for min lille hjerne? *ugeek*

Mon Mar 16, 2009 2:28 am
 Profile  

PostPosted: Sun Feb 07, 2010 7:06 pm 

En inkvisition er en slags ordenspoliti/CIA-agtig ting, der kan komme dumpende når der passer dem og kræve oplysninger på mere eller mindre humane måder for hvem der nu er deres arbejdsgiver. Hjalp det?

Mig og andre kl'eres rpg: http://www.kerigan.freeforums.org

Fri Sep 01, 2006 6:53 pm
 Profile  

PostPosted: Tue Feb 09, 2010 4:20 pm 

Der var f.eks. den Spanske Inkvisition. De rendte rundt i omkring år 1480. De tjekkede op på om bønderne var gode kristne. Og hvis de ikke var så blev de straffet. Da-da-da-daaumm... :3

"The scientists of today think deeply instead of clearly.
One must be sane to think clearly, but one can think deeply and be quite insane."

Mon Jan 19, 2009 6:26 pm
 Profile  

PostPosted: Wed Feb 10, 2010 12:43 am 

- hvorfra den geniale sketch stammer (ikke spanien, men emnet):
http://www.youtube.com/watch?v=gldlyTjXk9A

Faktisk har der altid været en inkvisition i middelaldrene samfund, og der er stadig institutioner med samme funktion, selvom tortur er blevet forbudt ved lov. CIA eller PET fungerer stadig på samme måde, deres eneste opgave er at samle information, og specielt CIA leder efter rebeler (bedre kendt som terrorister) mod den amerikanske regering. Når de så finder nogen, der har tænkt sig at agere udenfor loven, tager de dem. For de fleste er det næste stop guantanamo bay eller andre lignende faciliteter. Så før man straks fastslår at der ikke findes sådan en slags virksomhed længere takket være vores love, er der altså nogle regeringer der pisser ret grundigt på sig selv og gør noget højst suspekt... Det værste er at det hele er top hemmeligt. Dennærmestliggende inkvisitions-liggnende institution jeg kan komme i tanke om, var den tyske under- og før 2. verdenskrig. Deres problem var bare ligesom at de tabte krigen, så deres mørkeste hemmeligheder blev tvunget ud i lyset.
"History is told by the victors."

Læs resten af digtet her

Profile  

PostPosted: Thu Feb 11, 2010 3:20 pm 

Rank: King of Beauty
Jeg syntes det lyder som en enormt fed idé! Jeg støtter, som ML, stort ind for ideen!
Som fortalt er det meget muligt at ML bliver skiftet ud, det skal ikke kunne siges eftersom ideen har været en .. idé, som ikke er blevet ført ud i livet et stykke tid. Det bliver der nok lavet om på snart, skal lige have snakket med Risa igen osv .. men, whatever. I så fald, hvis ML bliver skiftet ud bliver - efter forslag - bliver det højest sandsynligt undertegnet der overtaget styringen. Så thumbs up for that!

Thu Aug 31, 2006 7:29 pm
 Profile  

PostPosted: Mon Feb 15, 2010 9:14 am 

Rank: Sølv Medlem
Morgoth wrote:
Jeg syntes det lyder som en enormt fed idé! Jeg støtter, som ML, stort ind for ideen!
Som fortalt er det meget muligt at ML bliver skiftet ud, det skal ikke kunne siges eftersom ideen har været en .. idé, som ikke er blevet ført ud i livet et stykke tid. Det bliver der nok lavet om på snart, skal lige have snakket med Risa igen osv .. men, whatever. I så fald, hvis ML bliver skiftet ud bliver - efter forslag - bliver det højest sandsynligt undertegnet der overtaget styringen. Så thumbs up for that!

Holy moly, Morgoth på tronen? Lucifer er jo doomed! *roll*

Jeg synes desuden at forslaget er en super god idé! Jo flere ting der kan sætte lidt spil i gang, jo bedre!

Thu Apr 12, 2007 7:03 pm
 Profile  

Post new topic Reply to topic

All times are UTC + 1 hour