Venus - Ja, jeg havde tænkt mig at foreslå idéen med en konkurrence selv, men nu hvor den er blevet foreslået, og det ikke ser ud til at der er nogen der har noget imod hele princippet med en inkvisition, kunne man jo starte en konkurrence

Jeg havde tænkt mig at der blev oprettet et overordnet emne, (hvis, som sagt tidligere, det er muligt). Selve inkvisitionens hovedsæde skulle ligge i mørkets borg, men højst sandsynligt skulle der være fraktioner flere steder i landet, hvert med deres egen lille base hvor de kunne afhøre mistænkte osv. Jeg har også tænkt på et rangsystem: Ved hovedet af det hele er der en Lektor, under ham står der repræsentanter og ledere for de enkelte områder (Superius Topalis, Superius [hvad end byen egentligt hedder] osv.) Under dem står der så de enkelte inkvisitorer. Alle højerestående (Inkvisitorer og opefter) har ret til at vælge sig x antal praktikaler (practicals, men i må meget gerne sige det hvis i har et bedre navn ._. practicals lyder kun godt på engelsk), der fungerer som en form for håndlangere, der gør alt det beskidte arbejde. Disse praktikaler fungerer også som assistenter og medhjælpere under torturen, og når de er blevet gode nok, kan de selv blive avanceret til inkvisitorer.
Jeg har hørt at ML ikke bliver ved magten meget længere, så spørgsmålet er jo bare af hvilken natur bliver hans efterfølger? Ville det være en 'god' person, en paranoid 'god' person, en 'god' person, der let kunne overtales eller endnu en skurk? I alle andre tilfælde end det første vil inkvisitionen have en chance for at leve, selv i et nyt samfund. Der er altid nogen der plotter på at få magten, og det er jo netop hovedpointen bag en inkvisition = at finde forrædere før de slår til.
Det interessante ville jo være hvis hvem end der kommer til magten, er bange for at det samme som der overkom ML ville ske for ham, og derfor holder inkvisitionen kørende.