|
Morgoths vandrende skikkelse standsede, da han hørte hvordan uroen hævede sig bag ham. De dækkede ansigt, vendte langsomt blikket over skuldren for at betragte parterne bag ham. Et par skyggelagte øjne overvågede soldaterne, og de to rødhårede bag ham, med et blik der gnistrede af vrede. De vidt opspærrede øjne kneb sig langsomt sammen, og dannede derved en tynd streg der stirrede advarende imod begge parter. Netop som den enkelte af soldaterne hævede knæet, for at sætte Lucifer på plads, forsvandt alt lys fra generalens blik, og de stikkende øjne mørkedes fuldstændig. Morgoth ville have stoppet ham, hvis det ikke havde været for afstanden imellem dem, men da de nu engang var gjort var det allerede for sent. Det var dog aldrig for sent, til at generalen kunne bidrage med en kommentar - eller en straf, hvis det skulle komme så langt. ,,Stupide bastard! Har jeg ikke lige sagt at hans krop af skrøbelig af sig?!" hvæsede han pludseligt, og lod de stikkende øjne bore sig langt ind i soldatens, som øjeblikkeligt sænkede sig for hans blik. ,,- Rør du ham igen, skal jeg personligt sørge for at den lemes del der berører hans krop, bliver skillet for resten af din krop - Er det forstået?!" hans stemme tordnede pludseligt igennem gaden, hævede sig langt over al lyd der var på det daværende tidspunkt. Faktisk syntes der at være ufatteligt stille, da Morgoth afsluttede sin sætning. Der var netop så stille, så man kunne hører den svage mumlen der lød fra den omtalte soldat: ,,.. javel, hr. general" Renatikas modangreb kom ikke synderligt bag på Morgoth, specielt ikke efter at have set hvordan Lucifer prøvede på at slippe fri. Hvis en så svækket som ham prøvede, hvorfor så ikke en der var stærkere end som så? En lav knurren hørtes fra generalens strube, da han hørte hvordan uroen atter startede, og han skulle da også lige til at skride til handling hvis det ikke havde været for soldaternes modangreb. Denne gang hørtes der intet fra ham, da han selv havde beordret dem til at gøre det hvis nødvendigt. Og det måtte det syntes at være, taget i betragtning af hun prøvede at flygte. ,,Nok for nu? Følg efter mig," hvislede han, og vandrede atter frem ad. Soldaterne fulgte efter ham, som de skødehunde de var, og de forsvandt fra stedet.